Nieuws Februari 2013

Pedro de gevierde man bij Spanje

Spanje met een hoog Blaugrana gehalte heeft de oefenwedstrijd tegen Uruguay gewonnen met 3-1. In het Khalifa International Stadium in Doha scoorden Pedro (2) en Cesc Fàbregas voor de regerend Europees en Wereldkampioen. Voor Carles Puyol was het een speciale wedstrijd. De Catalaan speelde zijn honderdste interland.

In de eerste helft ging de wedstrijd gelijk op. Na een kwartier spelen komt La Roja dankzij een blunder van de keeper van Uruguay op een 1-0 voorsprong. Muslera laat een schot van Fàbregas uit zijn handen glippen. De Zuid-Amerikanen met oud Barça speler Martín Cáceres in de basis tonen veerkracht en maken na een half uur gelijk. Cristian Rodríguez schiet de bal voorbij Víctor Valdés, de vervanger van de geblesseerde Iker Casillas. In de tweede helft komt er meer ruimte voor Spanje om kansen te creëren. De ingevallen Gerard Piqué geeft een goede pass op Pedro, die de 2-1 voorsprong op het bord zet. Het derde doelpunt van Spanje wordt opgezet door David Villa en Cesc Fàbregas en afgemaakt door Pedro. Met twee doelpunten is de aanvaller van Barça de gevierde man bij Spanje. De rappe aanvaller vond in de laatste zeven interlands maar liefst negen keer het net. De ploeg van Del Bosque, die Jordi Alba en Sergio Busquets ook in de basis liet starten, zijn nu al achttien duels ongeslagen.

Chili, met Blaugrana Alexis Sanchez in het team, won zijn oefenwedstrijd met 2-1 van Egypte. De aanvaller kwam niet tot scoren. Dani Alves en Adriano Correia kenden geen fijne avond. De Goddelijke Kanaries verloren op Wembley met 2-1 van Engeland.

Lionel Messi en Javier Mascherano wisten wel te winnen met het Argentijnse elftal. In Solna werd Zweden met 3-1 aan de kant geschoven. Messi speelde de gehele wedstrijd, maar maakte geen van de drie doelpunten. Aan het einde van de wedstrijd werd hij ook nog eens belaagd door een supporter. Gezien zijn reactie kon Messi de liefdesverklaring van de man niet waarderen.