Nieuws Oktober 2011

Talentvolle Fontàs verlengt tot 2015

FC Barcelona heeft bekend gemaakt op de website van de club, dat Andreu Fontàs maandag een nieuw contract heeft getekend. Het verbindt hem tot de zomer van 2015 aan de Catalaanse topclub. De vastgestelde afkoopsom van de centrale verdediger is daarmee verhoogd van 30 naar 70 miljoen euro. “Ik ben heel, heel erg blij”, vertelde Fontàs aan Barça TV. “En helemaal omdat ik een contractverlenging teken voor het eerste elftal.”

De 21-jarige maakte in augustus 2009 zijn debuut bij FC Barcelona. Sinds dit seizoen maakt de Catalaan deel uit van de selectie van Josep Guardiola. Fontàs gelooft dat de verlenging aangeeft dat de club vertrouwen in hem heeft. “Ik moet nu laten zien dat ik het waard ben. Het maakt me extra sterk om iedere dag hard te werken en alles te geven wat ik in me heb.”

Fontàs heeft dit seizoen pas een wedstrijd gespeeld, in het 2-2 gelijkspel tegen Real Sociedad in het Anoeta, maar daarover maakt hij zich geen zorgen. “Ik ben rustig. Ik heb vergelijkbare situaties gekend bij Barça B en ik weet dat het moeilijk is. Ik ben bij het beste team van de wereld en voetbal met de beste spelers van de wereld. Ik werk hard en dan komen mijn kansen wel. Ik leef mijn droom en ik hoop dat die nooit eindigt.”