Nieuws Oktober 2012

Veeleisende wedstrijd voor internationals

Nu de tweede internationale onderbreking van het seizoen achter de rug is, gaat alle aandacht weer naar La Liga. FC Barcelona, de huidige koploper, gaat in La Coruña op bezoek bij het recentelijk gepromoveerde Deportivo. Hoewel Barça uiterst succesvol was in de voorgaande negen bezoeken aan het Riazor en Deportivo afgelopen jaar een seizoen lang in de tweede divisie speelde, is de algehele balans tussen de twee teams niet zo gunstig.

Na de eerste internationale onderbreking kon Tito Vilanova een aantal van zijn sterspelers, zoals Leo Messi, rust geven in de eerstvolgende wedstrijd, maar ditmaal zijn de opties van de coach veel meer gelimiteerd wegens de vele geblesseerde spelers (Piqué, Puyol, Thiago, Alves, Abidal, Cuenca en Muniesa).

De enige beschikbare volledige verdedigers zijn Montoya, Bartra en Jordi Alba, maar Vilanova kan zijn opties voor de achterhoede verbreden met de veelzijdigheid van Mascherano, Song en Adriano. Adriano speelde als de linkse centrale verdediger tegen Real Madrid, terwijl Busquets voor Spanje ook op een centrale positie heeft gespeeld. Jonathan Dos Santos is voor het eerst dit seizoen opgenomen in de selectie, evenals Tello van Barça B.

Deportivo begint de wedstrijd van zaterdagavond met een minder goede reeks; zes wedstrijden al hebben ze het zonder een overwinning moeten doen, waarvan ze de laatste drie ook daadwerkelijk verloren. Hun enige overwinning dit seizoen was de openingswedstrijd die ze met 2-0 van Osasuna wonnen. Momenteel staan ze op de derde plek van onderaan met alleen Pamplona en Espanyol onder hen.