Nieuws Januari 2015

Voorbeschouwing Barça-Atlético

Zondagavond om 21:00 uur staat in Cam Nou de belangrijke wedstrijd op het programma tegen Atlético Madrid. Koploper Real Madrid heeft na 17 competitieduels 42 punten weten te bemachtigen. Barça en Los Colchoneros hebben beide 38 punten.

Voor het duel heeft coach Luis Enrique de volgende 18 spelers geselecteerd: Ter Stegen, Bravo, Piqué, Rakitić, Busquets, Pedro, Iniesta, Suárez, Messi, Neymar, Rafinha, Mascherano, Bartra, Alba, S.Roberto, Adriano, Alves en Munir. Ondanks dat de artsen Jérémy Mathieu volledig fit hebben verklaard van de achillesblessure heeft Luis Enrique besloten de verdediger niet direct weer in te zetten. Xavi Hernández is nog niet hersteld en kan daardoor niet zijn rol vervullen op het middenveld naast Andrés Iniesta.

De cijfers zijn in het voordeel van de Catalanen. Van de laatste 8 competitieduels tegen Atlético heeft Barça er zes gewonnen en twee wedstrijden eindigden in een gelijkspel. De remises waren beide vorig seizoen. In Camp Nou eindigde de wedstrijd in 1-1 en in Madrid bleef het 0-0.

Het is ook een doelpuntrijke ontmoeting, want in de laatste 15 wedstrijden scoorden de twee teams gezamenlijk 63 doelpunten; een gemiddeld van 4,2 treffers per wedstrijd. Daarbij is Lionel Messi het meest trefzeker met 17 doelpunten. Atlético Madrid is op Sevilla (18 treffers) na de club waar hij het vaakst tegen gescoord heeft. Twaalf doelpunten scoorde Messi in Camp Nou tegen Los Colchoneros in de laatste 7 ontmoetingen.