Nieuws Januari 2015

Voorbeschouwing Deportivo-Barça

Het Riazor is de thuishaven van Deportivo, en zondagavond om zeven uur is FC Barcelona er te gast. Barcelona won midweeks een bekerwedstrijd op bezoek bij Elche, en mag nu dus naar het Riazor. De afgelopen vijf seizoenen moest Barcelona driemaal richting het Riazor, en steeds werd er gewonnen. De laatste keer dat Barcelona een bezoek bracht aan het oude stadion grossierde het in doelpunten, want toen werd het maar liefst 4-5 voor Barcelona. Tijdens die wedstrijd scoorde Lionel Messi drie keer, en ook Jordi Alba en de inmiddels aan Porto verhuurde Tello namen deel aan het doelpuntenfestijn.

Momenteel staat Barcelona een punt onder koploper Real, die nog altijd een inhaalwedstrijd tegoed hebben en midweeks uitgeschakeld werden in de strijd om de Copa del Rey. Barcelona presteerde de afgelopen uitwedstrijden met onder andere een gelijkspel tegen Getafe en een nederlaag bij Sociedad niet al te best, en Enrique hoopt dat ze het een en ander recht kunnen zetten op bezoek bij Deportivo. Enrique snapt echter wel dat Barça minder speelt tijdens de uitwedstrijden. ''We hebben meer obstakels wanneer we een uitwedstrijd spelen, er zijn meerdere redenen waarom het gemakkelijker is om thuis te spelen. Ik verwacht een lastige wedstrijd, en Depor zal tijdens bepaalde fases van de wedstrijd zeker een bedreiging gaan vormen.'' Enrique had liever een hele week rust gehad, maar hij zegt dat het bij grote clubs hoort om midweeks ook wedstrijden te spelen.

De ploeg van trainer Fernández staat maar een punt boven de degradatiezone, en heeft dus veel om voor te strijden. Jérémy Mathieu, die tegen Elche nog een prachtige goal scoorde zal er niet bij zijn zondag, want de Franse verdediger heeft problemen met zijn achillespees en blijft uit voorzorg achter in Barcelona. Xavi zal ook nog een twijfelgeval zijn, maar hij trainde zaterdagochtend wel met het gehele team mee.