Nieuws Juni 2009

Wembley Cup in Londen

Barcelona gaat eind juli deelnemen aan de eerste editie van de Wembley Cup. Op 24 en 26 juli wordt er gestreden om de hoofdprijs. Tegenstanders zijn: Celtic uit Schotland, Tottenham Hotspur uit Engeland en Al Ahly uit Egypte. Op de wedstrijddagen worden twee wedstrijden afgewerkt. Op vrijdagavond 24 july speelt Barcelona tegen Tottenham Hotspur en op zondagmiddag 26 juli tegen Al Ahly.

De managers van de clubs geven hun mening over dit prestigieus toernooi:

Harry Redknapp
, manager, Tottenham Hotspur: "Het is een eer om deel te mogen nemen aan ‘de Wembley Cup’. Het is de eerste editie en nog in één van de mooiste stadions ter wereld.
Spelen tegen FC Barcelona en Celtic is natuurlijk een schitterend affiche voor onze fans. De wedstrijden zijn heel belangrijk voor onze voorbereiding.

Pep Guardiola beaamt hetgeen Redknapp zegt. "Het is voor onze fans in Groot-Brittanie een mooie gelegenheid om het team aan het werk te zien. We hebben natuurlijk mooie herinneringen aan Wembley (oude stadion) door het winnen van de Europa Cup in 1992".

Tony Mowbray, de manager van Celtic zegt: "Het is een eer om als eerste Schotse ploeg in het Wembley te spelen. Het is tevens een mooie gelegenheid om te kijken hoever we zijn. Spelen tegen de beste ploegen van Europa en Africa is natuurlijk een ideale testcase. We hebben grote talenten rondlopen en het is mooi om die te zien spelen tegen ervaren spelers".

Mr. Hassan Hamdi, de president van de Al Ahly:"Het is niet alleen voor onze club een mooie eer om deel te nemen, maar ook voor heel Afrika".

Voor onze fans die hierbij aanwezig willen zijn... zie voor meer informatie op: http://www.thewembleycup.com/