Nieuws Mei 2015

Barça-Real Sociedad 2-0

Het was niet het meeste spectaculaire duel van het seizoen, maar toch heeft Barcelona zonder al te veel moeite de 3 punten in eigen huis weten te houden. In Camp Nou wonnen de blaugranas met 2-0 van Real Sociedad.

Met het duel tegen Bayern nog in de benen was Barcelona niet van plan al te veel moeite in dit duel te steken. Het was terug te zien omdat de organisatie en het tempo ver te zoeken waren. De bezoekers konden er echter ook niet veel tegen in brengen. Het meeste balbezit was dan ook voor Barça. Dit leverde niet echt kansen op. Neymar en Suarez waren wel dichtbij en een aantal goede kopballen werden gered door doelman Rulli.

De tweede helft ging verder zoals de eerste geëindigd was. Het verschil was dat Neymar nu wel tref zeker wist te zijn al snel na de rust. Sociedad kopte zelf een voorzet door recht op het hoofd van de Braziliaan. De aanvaller kopte goed langs doelman Rulli voor de 1-0. Luis Enrique probeerde nog wel een tweede goal te forceren met onder andere het inbrengen van Iniesta en Pedro. Het was dan ook Pedro die toch nog een waardig slotakkoord gaf aan de wedstrijd. De invaller schoot spectaculair uit een omhaal binnen voor de 2-0.

Een prima duel na een zwaar Champions League midweekje. Barcelona heeft weer een belangrijke stap richting de titel gezet.

Opstelling Barça: Bravo, Alves, Pique, Bartra, Adriano, Mascherano, Xavi, Rafinha, Messi, Neymar en Suárez