Nieuws April 2014

Reacties na uitschakeling

Woensdagavond verloor Barça in de return van de kwartfinales van de Champions League tegen Atlético Madrid met 1-0. Enkele spelers van het Catalaanse team hebben na de wedstrijd een reactie gegeven.

Dani Alves was de eerste speler die voor de camera verscheen: “We moeten Atlético feliciteren. Ze hebben het ons met hun spel moeilijk gemaakt. Het team van Diego Simeone verdedigt hecht om er gevaarlijk uit te komen in de counter.”

Ook Jordi Alba heeft een reactie op de uitschakeling. “Atlético had al meteen controle over de wedstrijd en ze waren beter. We hadden moeite met hun speelstijl, waardoor wij niet goed in de wedstrijd kwamen. We moeten ons nu volledig op de competitie en de finale van de Copa del Rey richten”, aldus de linksback van Barça.

De Catalaanse middenvelder Xavi was positiever over het vertoonde spel van de Blaugrana’s: “Bij deze feliciteer ik Atlético. We hebben vier of vijf kansen gehad, die we normaal afmaken. Een gelijkspel had daarom verdiend geweest.”

Andrés Iniesta kwam na Xavi achter de camera. “Het team van Diego Simeone heeft terecht gewonnen, want ze hebben simpelweg hun kansen wél benut. Toch hebben we tot het einde geprobeerd de gelijkmaker te scoren”, verklaarde El Blanquito, die vervolgde met: “De Champions League is een hele sterke competitie. Het is jammer dat we niet door zijn naar de halve finales. Nu moeten we ons richten op de wedstrijden die ons nog resten dit seizoen.”