Nieuws September 2013

Spanje en Chili winnen

De kwalificatie voor het WK in Brazilië verlopen voor Spanje en Chili gunstig. Het Spaanse elftal won vrijdagavond met 2-0 in en tegen Finland. Blaugrana Jordi Alba wist net binnen de 20 minuten de 1-0 binnen te werken. Dit was de vijfde goal in 24 interlands voor de linkerverdediger. Spanje had de hele wedstrijd het betere van het spel en kreeg veel kansen, maar het duurde toch tot de 86e minuut voordat dit ook in de score duidelijk werd. Negredo wist een voorzet van Jesús Navas onberispelijk achter de Finse keeper Mäenpää te werken. Hierdoor blijft La Roja eerste in groep I. In deze zelfde groep wist Frankrijk niet te winnen van Georgië. In Tbilisi bleef het 0-0, waardoor Spanje nu een voorsprong heeft op de nummer twee, Les Blues, van drie punten. Beide landen hebben nog twee wedstrijden te spelen.

Opstelling Spanje: Casillas, Koke, Albiol, Ramos, Alba, Suárez, Xavi, Iniesta, Pedro (81’ Cazorla), Villa (56’ Navas), Fàbregas (71’ Negredo).

Naast Spanje wist Chili vrijdag met 3-0 te winnen van Venezuela. Alexis Sánchez heeft aan Chileense kant de volledige wedstrijd gespeeld. Ondanks zijn harde werken, wist de aanvaller van Barça niet te scoren. In de eerste helft wisten Eduardo Vargas en Marcos González te scoren. Zes minuten voor tijd wist Arturo Vidal de 3-0 eindstand op het scorebord te brengen. Door deze overwinning staan de Chilenen met 24 punten uit 14 wedstrijden op een derde plaats. De eerste vier plaatsen in de Zuid Amerikaanse poule zijn rechtstreeks geplaatst. De nummer vijf speelt nog een beslissingswedstrijd tegen de winnaar van de Aziatische kwalificatiepoule.

Komende dinsdag, 10 September werken Spanje en Chili in Geneve een vriendschappelijke wedstrijd af. Het duel begint om 19.00 uur.