Nieuws Oktober 2012

Tito blij met gretigheid team

Na de 4-5 overwinning op Deportivo de la Coruña was Tito Vilanova meer dan tevreden over de instelling die zijn spelers op het veld toonden, met name nadat Mascherano de kleedkamers kon opzoeken na twee gele kaarten en de score 3-4 was. Tito: “Deze spelers, na alles wat ze al gewonnen heb, net teruggekomen van hun interlands en dan met tien man op het veld… Ze hebben laten zien dat ze gretig zijn om te blijven winnen. Ze lieten dat verlangen zien toen alles ons tegenwerkte, en toen we met een man minder speelden.” Daaraan voegde hij toe: “Ik blijf erbij dat Messi enorm hard heeft gewerkt nadat hij voor zijn vaderland gespeeld heeft, en ook hoe hard zijn teamgenoten hebben gewerkt.”

De Catalaanse coach gaf toe dat hij liever niet zoveel doelpunten geïncasseerd had, maar desondanks had hij veel lof voor hoe zijn team de eerste twintig minuten speelde. “Het is lang geleden dat ik Barça zó heb zien spelen. Onze eerste twintig minuten waren spectaculair. We hadden de wedstrijd in handen en speelden op hoog niveau. We hadden zelfs de kans om er 0-4 van te maken, maar toen kregen we de penalty tegen en werd het een gekke wedstrijd.” Gevraagd naar de prestaties van Víctor Valdés tegen Deportivo kon Tito alleen maar lovend zijn: “Víctor is een speler van hoge kwaliteit. Hij speelt al jaren op een hoog niveau en er is geen twijfel mogelijk over hoe goed hij is.”

Vilanova legde ook uit waarom hij Cesc Fàbregas wisselde voor Xavi Hernández. “Cesc, met de wil die hij heeft om te spelen, bleef vooruit druk zetten toen we met tien man stonden. Hij speelde een uitstekende wedstrijd. We hadden iemand nodig om Sergio te helpen en de man daarvoor was Xavi. Met zijn wissel werden we weer fris en hij kon ons helpen.” Nadat Mascherano zijn tweede kaart toegewezen kreeg, kwamen Pedro en Adriano het veld in. Tito: “Ik stuurde Pedro, omdat het spel dan over de flanken kan gaan, en Adriano omdat we een man minder hadden in de verdediging. Xavi vooral omdat hij meer balcontrole heeft.”